در حال خواندن
گرفتن سیم‌مسی نیازمند مصوبه قانونی است
0

مدیرعامل زیرساخت گفت: دیدگاه وزیر ارتباطات در ارتباط با دریافت بخشی از زیرساخت‌های ارتباطی از مخابرات، مربوط به داکت‌ها و سیم مسی می‌شود تا بدون تبعیض در اختیار تمامی سرویس‌دهندگان به اشتراک گذاشته شود.
نود آی سی تی – محمود خسروی درباره موضوعی که اخیرا توسط وزیر ارتباطات مبنی بر واگذاری به اشتباه برخی زیرساخت‌های مادر مخابراتی به یک شرکت خصوصی مطرح شده است، افزود: نظر وزیر ارتباطات این است که یکسری زیرساخت‌ها همچون داکت‌ها و شبکه‌های مسی هست که در حال حاضر قابلیت انجام آن در کشور وجود ندارد اما در مقابل بسیاری از اپراتورهای سرویس‌دهنده نیاز به این بخش‌ها در شبکه خود دارند که از این جهت باید در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
وی با اشاره به برخورد خاص مخابرات در حوزه رقابتی عنوان کرد: برخورد مخابرات، برخورد انحصارگرایانه بوده و سرویس‌دهنده‌ها در فضای رقابتی، نمی‌توانند به این زیرساخت‌هایی که در حال حاضر در دست مخابرات است، دسترسی داشته باشند.
او افزود: لذا بحث باز پس‌گیری سیم مسی و این قضایا برای اینکه رقابت عادلانه‌تر شود، مطرح شده تا بشود این زیرساخت‌ها را بین تمامی اپراتورها به اشتراک گذاشت.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: اظهارات وزیر ارتباطات هم در این راستا بوده تا داکت‌ها و سیم مسی در اختیار زیرساخت قرار گیرد و بدون تبعیض بین بقیه بازی‌گران تقسیم شود.
به گزارش تسنیم، خسروی در پایان درباره نحوه بررسی این موضوع گفت: با توجه به اینکه مخابرات دارای پروانه است، بررسی این موضوع نیاز به قانون دارد و این مسائل باید در کمیسیون رگولاتوری مطرح و در آنجا نهایی شود؛ در واقع دریافت این زیرساخت‌ها با مصوبه قانونی قابل انجام است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر