در حال خواندن
گره پیوست فرهنگی نسل ۳ در جلسه شورای عالی فضای مجازی باز نشد
0

در حالی که تصویب پیوست فرهنگی نسل سوم موبایل به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات روز، مدت‌ها در نوبت تشکیل جلسه شورایعالی فضای مجازی است، نوزدهمین جلسه شورا پس از ۵ ماه تاخیر، با پرداختن به موضوع پیامک به پایان رسید.
نود آی سی تی – نوزدهمین جلسه شورای عالی فضای مجازی هفته گذشته به ریاست رییس جمهوری و با حضور سران قوا برگزار شد.هجدهمین جلسه این شورا ۱۰ خرداد ماه برگزار شده و طبق اساسنامه جلسات این شورایعالی باید هر سه هفته یکبار به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.در حالی که معمولا اطلاع رسانی درباره برگزاری جلسات از سوی دبیرخانه شورا و مرکز ملی فضای مجازی انجام می‌شود، این بار اعضای حقیقی از برگزاری جلسه نوزدهم خبر داده‌ بودند.دو هفته پیش مرکز ملی فضای مجازی از برگزاری جلسه نوزدهم خبر داد اما چند ساعت بعد خبر لغو جلسه را اعلام کرد. این بار کاملا در برابر اعلام اعضای حقیقی نیز سکوت کرده بود.در نهایت علیرغم عدم قطعیت اعضا برای برگزاری جلسه، شب گذشته جلسه نوزدهم برگزار شد.طبق روال باید مرکز ملی فضای مجازی با تهیه دستور جلسه‌ برای برگزاری جلسه از رئیس و اعضا دعوت کند و رئیس شورا برای تشکیل جلسه زمان تعیین می‌کند. دستورجلسه نیز پیش از جلسه برای اعضا ارسال شود. اما پیش از جلسه اعضای شورای عالی فضای مجازی می‌گفتند: دستور جلسه مشخص نیست.خبری که پایگاه اطلاع رسانی از موضوع برگزاری موفق جلسه منتشر کرده، به طرح دو موضوع ساماندهی پیامک‌های انبوه و خدمات ارزش افزوده پیامکی در این جلسه اشاره می‌کند.دو هفته پیش مرکز ملی فضای مجازی درباره لغو جلسه نوزدهم اعلام کرده بود: نوزدهمین جلسه شورای عالی فضای مجازی که قرار بود در روز شنبه ۹۳/۷/۲۶ برگزار شود، به دلیل اهمیت موضوعات دستور جلسه و لزوم حضور حداکثری اعضای شورای عالی فضای مجازی، به روزهای آینده موکول شد.از چندی پیش موضوع پیوست فرهنگی برای طرح‌های کلان IT از جمله نسل سوم موبایل محل انتقادات جدی به وزارت ارتباطات بوده است. تا آنجا که معاون اول قوه قضاییه ورود پیدا کرد و به وزیر در این باره اولتیماتوم داد. انتظار می‌رفت پیوست فرهنگی از اهم موضوعات در نوبت طرح در جلسه باشد. دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات بارها در پاسخ به انتقادات درباره عدم تدوین پیوست فرهنگی، تصویب پیوست را در انتظار تشکیل جلسه شورا عنوان کرده بودند.پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرده: پس از طرح کلیاتی در مورد جوانب مختلف این موضوع، ادامه مذاکرات در مورد این دستور، به جلسه بعدی این شورا موکول شده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر