در حال خواندن
همراه من اپلیکیشنی برای دریافت تمامی خدمات همراه اول
0

نود فناوری – امروزه بسیاری از مصرف کنندگان سرویس‌های ارتباطی به دلیل رقابتی بودن بازار برای انتخاب یک سرویس دهنده مناسب به نکات زیادی زیادی توجه می‌کند. در این بین شفافیت در صدور قبوض پرداختی و تناسب میزان مصرف و هزینه شارژ شده برای مشترکان از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو اپراتور اول کشور با هدف ارایه گزارش‌های لحظه‌ای و شفاف‌سازی هزینه‌ها برای مشترکان خود اقدام به ارایه اپلیکیشن جامع و کاربردی “همراه من” کرد که در کنار این موضوع دارندگان سیم کارت‌های همراه اول می‌توانند با استفاده از خدمات این اپلیکیشن از تمامی خدمات و سرویس‌های ارایه شده توسط این اپراتور بهره‌مند شوند. در ادامه به بررسی اپلیکیشن همراه من پرداخته‌ایم که شما را دعوت به خواندن آن می‌کنیم.

خدمات این اپلیکیشن ابتدا از طریق سایت همراه اول ارائه می‌شد، اما با تقاضای کاربران، این خدمات علاوه بر سایت همراه اول، از طریق اپلیکیشن نیز ارائه شد.

بررسی اپلیکیشن همراه من و ویژگی‌های آن

اپلیکیشن همراه من علاوه بر خدماتی همیشگی، به مناسبت‌های مختلف نیز سرویس‌هایی به کاربران و مشتریانش ارائه می‌دهد. ظاهر و گرافیک و رنگ‌بندی این اپلیکیشن همانند کمپین‌های تبلیغاتی همراه اول طراحی شده و به خوبی تداعی‌کننده این اپراتور است. در ادامه به ویژگی‌های اپلیکیشن همراه من اشاره می‌کنیم.

مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان دوره

اولین و مهم‌ترین ویژگی اپلیکیشن همراه من که دقیقا برای همین کار راه‌اندازی شده، ویژگی مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان‌دوره و میان‌دوره است. مشتریان این اپراتور تلفن همراه در کشورمان می‌توانند از طریق این بخش از اپلیکیشن همراه من نسبت به مشاهده لحظه‌ای هزینه تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند و قبوضی که به عنوان قبض پایان‌دوره و میان‌دوره صادر می‌شود را از طریق این اپلیکیشن مشاهده کنند.

همچنین پس از مشاهده صورتحساب، کاربر می‌تواند به راحتی از طریق همین اپلیکیشن اقدام به پرداخت قبض خود کرده و حساب خود را با همراه اول تسویه کند. ***نکته اصلی در بخش مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان‌دوره و میان‌دوره این است که سرعت تسویه حساب در این بخش نسبت به پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های دیگر بسیار سریعتر بوده و در زمان کمتری حساب شما صفر می‌شود. این قابلیت برای افرادی که سیمکارتشان یکطرفه و یا کلاً قطع شده است، استفاده بسیار زیادی خواهد داشت. ***

این قابلیت برای افرادی که از سیم کارت‌های دائمی همراه اول استفاده می‌کنند از اهمیت زیادی برخوردار است‌‌؛ چرا که می‌توانند هزینه‌های خود را طبق این امکان خاص، مدیریت کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

مشاهده موجودی و خرید شارژ

دیگر امکان اپلیکیشن همراه من، مشاهده موجودی و خرید شارژ است. بسیاری از افراد از سیم کارت‌های اعتباری همراه اول استفاده می‌کنند و به دلیل عدم مشاهده دقیق موجودی سیم کارتشان نمی‌توانند مدیریت خوبی در هزینه‌های تلفن همراه خود داشته باشند. کاربر به راحتی می‌توانند با نصب این برنامه، آن را فعال کرده و به صورت لحظه‌ای موجودی سیم کارت خود را مشاهده کند.

دومین خدمت ارایه شده در این بخش، خرید شارژ است که کاربران به راحتی می‌توانند شارژ مورد نیازشان را از این طریق خریداری کنند. البته طبق چیزی که همراه اول مدعی است در صورت خرید شارژ از طریق این شرکت، مشتریان می‌توانند از تخفیف ۵ درصدی همراه اول استفاده کنند.

البته طبق تجربه کاربری ما با این اپلیکیشن، این تخفیف واقعی است و واقعاً همراه اول هزینه شارژ را با ۵ درصد تخفیف ارائه می‌دهد، ولی به دلیل ۹ درصد ارزش افزوده‌ای که به شارژ اضافه می‌شود، بازهم هزینه پرداختی بیش از مقدار شارژی است که در سیم کارت انجام می‌شود.

دریافت گزارش کامل ریز مکالمات و خلاصه کارکرد

شاید شاهکار پیشرفت‌هایی که در بخش ارائه خدمات صورت گرفته، در این بخش از اپلیکیشن همراه من نهفته است که پروسه عجیب و غریب دریافت گزارش ریز مکالمات و خلاصه کارکرد سیم کارت را در چند دقیقه انجام می‌دهد.

حتماً یادتان هست که همین چند سال قبل برای اینکه بتوانید ریز مکالمات خود را استخراج کرده و یا خلاصه کارکرد سیم کارت خود را مشاهده کنید، باید به دفاتر مخابراتی مراجعه می‌کردید و با هزینه مادی و معنوی که انجام می‌دادید با سختی فراوان به این خواسته خود می‌رسیدید‌‌؛ ولی با این قسمت از اپلیکیشن همراه من، دیگر لازم نیست از خانه خارج شوید و هزینه‌های اضافی برای دریافت ریزمکالمات و خلاصه کارکرد بپردازید. به راحتی و با چند کلیک ساده می‌توانید این خدمات را از همراه اول دریافت کنید. برای دریافت ریز مکالمات در اپ همراه من می‌بایست رمز دوم داشته باشید.

رمز دوم برای این بخش از طریق ارسال عدد ۱ به شماره ۸۹۶۹ امکان‌پذیر است. پس از دریافت رمز دوم می‌توانید ریز مکالمات خود را دریافت کنید. پروسه دریافت رمز دوم کمی طولانی است، ولی برای یکبار صورت می‌گیرد.

در بخش خلاصه کارکرد این اپلیکیشن نیز می‌توانید با انتخاب بازه زمانی مورد نظرتان، به جزئیات خلاصه کارکرد سیم کارت خود دسترسی داشته باشید. به طور مثال اگر فکر می‌کنید که هزینه‌های کسر شده از شما اشتباه بوده و یا به دلیل وجود موارد هزینه‌ای مخفی است، می‌توانید از این بخش بهره بگیرید و به جزئیات قبوض مصرفی خود دسترسی داشته باشید.

به طور مثال شما در این بخش می‌توانید ببینید چه مقدار از مبلغ قبضی که برای شما صادر شده است متعلق به بسته اینترنتی است و چه بخش از مبلغ قبض برای تماس‌های تلفنی داخل کشور شما لحاظ شده است.

شما می‌توانید خلاصه کارکرد مربوط به پیامک، تماس، اینترنت، خدمات مبتنی بر محتوا و همه این موارد را به صورت مجزا مشاهده کنید و این یک امکان فوق‌العاده برای مشتریان سیم‌کارت اعتباری به شمار می‌رود. همچنین اگر این بخش جزو بخش‌های مورد نیازتان است، می‌توانید با لمس ستاره موجود در قسمت پایین سمت چپ، آن را به لیست علاقه مندی‌های خودتان اضافه کنید.

فعال‌سازی، خرید و مشاهده گزارش مصرف بسته‌های نوترینو

دیگر بخش بسیار پرطرفدار اپلیکیشن همراه من بخش فعالسازی، خرید و مشاهده گزارش مصرف بسته‌های نوترینو است که در آن کاربران می‌توانند بسته‌های نوترینو را مشاهده و خرید کنند.

اولین بخش از این قسمت، بخش فعال‌سازی است که به کاربر اجازه می‌دهد قابلیت اتصال به نوترینو را در سیم‌کارت خود فعال کند. اگر جزو کاربرانی هستید که فکر می‌کنید نیازی به اینترنت پرسرعت ندارید و یا اینکه از پس هزینه‌های آن بر نمی‌آیید و می‌خواهید صرفا از قابلیت پیامک و تماس آن استفاده کنید، می‌توانید از این بخش، قابلیت اینترنت نوترینو را غیرفعال کنید.

دومین بخش از این قسمت، بخش بسته نوترینو است که در آن کاربران می‌توانند بسته‌های دلخواه خود را مشاهده کرده و فعال کنند. خوبی این بخش این است که قابلیت جداسازی بسته‌ها طبق زمان‌بندی آنها وجود دارد. به طور مثال می‌توانید برای خرید بسته ۳۰ روزه، صرفا بسته‌های ۳۰ روزه رامشاهده کرده و فعال کنید.

در قسمت بسته نوترینو، مشخصات کاملی از همه بسته‌های اینترنتی همراه اول وجود داشته و کاربر می‌تواند طبق نظر خودش هر کدام از بسته‌ها را خریداری کند. همچنین به دلیل اینکه به صورت پیش‌فرض، تمامی بسته‌های نوترینو به صورت تمدید خودکار فعال می‌شوند، شما می‌توانید با فعال کردن گزینه لغو تمدید خودکار از تمدید خودکار بسته‌های خریداری شده جلوگیری کنید.

این قابلیت امکان می‌دهد تا از صرف هزینه‌های گزاف جلوگیری شده و کاربران بدون آنکه نگران کسر هزینه یا افزایش قبض خود باشند، نسبت به استفاده از اینترنت سیم کارت خود اقدام کنند.

فعال / غیرفعالسازی پیامک‌های تبلیغاتی و خدمات مبتنی بر محتوا

یکی از شکایات اغلب مردم این است که شماره تلفن همراه آنها در لیست تبلیغاتی شرکت‌های مختلف قرار دارد و گاه و بیگاه پیامک‌های تبلیغاتی، مهمان ناخوانده‌ای برای تلفن‌ همراه آنان است. این موضوع باعث مزاحمت‌های زیادی برای بسیاری از کاربران است.

در این قسمت از اپلیکیشن همراه اول می‌توان تمامی تبلیغات مربوط به سازمانها، ارگانها، موسسات و شرکتها را غیرفعال کرده و صرفا پیامک‌های همراه اول و سیستم بانکی بسته نخواهد شد.

بخش دیگر در اپلیکیشن همراه من و زیر مجموعه این قسمت از آن که در حال معرفی هستیم، خدمات مبتنی بر محتوا است که معمولاً با ارسال یک سری از اعداد به یک سری از سرشماره‌های ۴ و ۵ رقمی فعال می‌شوند. در این بخش کاربران می‌توانند جزئیات خدمات مبتنی بر محتوای فعال روی سیم کارتشان را مشاهده کنند و اگر این خدمات به درخواست آنها صورت نگرفته باشد، می‌توانند آنها را غیرفعال کرده و از پرداخت هزینه‌های گزاف مربوط به آن که معمولاً روزانه در حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان تعیین می‌شود، جلوگیری کنند.

مشاهده و فعال‌سازی بسته‌های تخفیفی و هدایا

یکی دیگر از بخش‌های بسیار جذاب این برنامه، بخش هدایا و جوایز آن است که طبق بررسی‌های ما، توصیف کلمه هدایای خاص برای این بخش خالی از لطف نیست‌‌؛ چرا که گستردگی خدمات و جوایزی که در این بخش توسط همراه اول به کاربران ارائه می‌شود، بسیار زیاد بوده و کاربران می‌توانند از خدمات متنوع در این قسمت برخوردار شوند.

این بخش که با نام باشگاه فیروزه‌ای شناخته می‌شود، از امتیازاتی استفاده می‌کند که کاربران از طرق مختلف مانند شارژ سیم کارت، پرداخت قبض تلفن همراه، خرید بسته‌های اینترنتی و دیگر موارد، کسب کرده‌اند. به طور مثال خرید شارژ توسط مشترک اعتباری یک امتیاز برای او به همراه خواهد داشت. در بخش جوایز، کاربران می‌توانند از بسته‌های ترکیبی که ترکیب اینترنت و تماس و پیامک است و یا از بسته‌های اینترنت استفاده کنند.

مشاهده تاریخچه پرداخت قبض و خرید طرح ها

یکی از بخش‌های کاربردی اپلیکیشن همراه من، بخش مشاهده تاریخچه پرداخت قبوض تلفن همراه شماست و این قابلیت را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید به صورت کلی پرداخت‌ها و هزینه‌هایی که برای سیم‌کارت و به طور کلی ارتباط تلفنی خود داشته‌اید را محاسبه کنید. در این بخش جزئیات مختلفی از قبوض پرداختی را مشاهده خواهید کرد که تمامی موارد و اطلاعات موردنیازتان را در اختیار شما می‌گذارد.

همچنین در این بخش کاربران می‌توانند به تاریخچه خرید طرح‌ها و بسته‌های اینترنتی دسترسی داشته باشند. این امکان نیز برای مدیریت درست هزینه‌های ارتباطی و اینترنتی بسیار مناسب است. در این بخش جزئیات ویژه‌ای از بسته‌های خریداری شده در اختیار کاربران گذاشته می‌شود. همچنین مشاهده طرح‌های خریداری شده در یک بازه زمانی از دیگر ویژگی‌های آن است.

انتقال اعتبار و افزایش بستانکاری

یکی دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های استثنایی اپلیکیشن همراه من امکان انتقال اعتبار به راحتی هر چه تمام است. به طور مثال شما می‌توانید برای دوستتان یا همسرتان و یا فرزندتان به میزان دلخواه شارژ منتقل کنید و هزینه این شارژ روی قبض مصرفی تلفن همراه شما محاسبه خواهد شد و لزومی ندارد در همان لحظه مبلغ را پرداخت کنید.

این امکان برای مواقعی که دسترسی به کارت اعتباری برای پرداخت ندارید، بسیار عالی است و باعث می‌شود در صورت نیاز عزیزانتان به شارژ، از این طریق برایشان شارژ ارسال کنید. البته برای ارسال اعتبار نیز نیاز به رمز دوم دارید که اگر در مرحله دریافت ریز مکالمات این کار را کرده باشید، دیگر نیاز نیست در این بخش اقدام کنید.

نمایش مشخصات مشترک و سیم کارت (PIN وPUK)

در این بخش از اپلیکیشن همراه من می‌توانید مشخصات خود را مشاهده کرده و در صورت مغایرت با واقعیت آن را به اطلاع همراه اول برسانید. همچنین می‌توانید مشخصات پایه‌ای خود را تغییر دهید. به طور مثال اگر در آدرس منزلتان تغییری ایجاد شده است، می‌توانید از این بخش نسبت به تصحیح آن اقدام کنید.

در این قسمت کاربران می‌توانند اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی و به طور کلی اطلاعات شخصی را مشاهده کنند. همچنین اطلاعات تحصیلی و شغلی از دیگر مواردی است که در این قسمت قابل مشاهده و تغییر است. اگر سیم‌کارت به نام شما نیست و شما استفاده‌کننده اصلی آن هستید، می‌توانید از بخش پروفایل من نسبت به تغییر نام آن اقدام کنید.

اگر جزو کاربرانی هستید که پین و پوک را در سیم‌کارت فراموش می‌کنید، می‌توانید از طریق این بخش نسبت به مشاهده آن اقدام کنید. در منوی سمت چپ، بخشی برای مشاهده سیم کارتهای فعال در اپلیکیشن همراه من وجود دارد که می‌توانید تمامی سیم کارتهایی که به نام خودتان ثبت شده‌ را مشاهده کنید.

در این بخش همچنین می‌توانید آخرین ورود به برنامه را مشاهده کرده و از تاریخ آن مطلع شوید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا از سو استفاده‌های احتمالی جلوگیری کنید.

انتخاب و فعالسازی آوای انتظار

یکی از امکانات پرطرفدار در سیم کارتهای اعتباری و دائمی، بخش آوای انتظار است. کاربران از بین آهنگ‌ها و آواهای مختلف، می‌توانند گزینه مورد علاقه خود را برای زمان انتظار تماس گیرنده انتخاب کنند. انتخاب آهنگ کار بسیار وقت‌گیر و سختی است که کاربران معمولاً با آن مشکل دارند، اما در این قسمت از اپلیکیشن همراه من به راحتی می‌توانید، آواهای دلخواه خود را گوش دهید و یکی از آنها را برای خودتان انتخاب کنید.

در این بخش می‌توانید در آواهای انتظار موجود، جستجو کنید. همچنین آخرین آواهای انتظار اضافه شده را مشاهده کرده و گوش کنید. می‌توانید ۲۰ آوای برتر که بیشترین طرفدار را دارند، ببینید و اگر دوست داشتید از آن استفاده کنید.

اگر سه بخش بالا نتوانست به شما کمک کند، می‌توانید از بخش سبکها، سبک موردنظر خودتان را مشخص کرده و آواهای مورد نظر را گوش دهید. سبک‌های موجود در این بخش مواردی از جمله: مناسبتی، پاپ، ورزشی، موسیقی و فیلم، کلاسیک، سنتی، مذهبی، محلی، کودکانه و بی‌کلام است که در هر کدام از این آنها، هزاران آوای مختلف وجود دارد.

دسترسی به کدهای دستوری و پرسشهای متداول و پشتیبانی

دیگر بخش کاربردی اپلیکیشن همراه من بخش دسترسی به کدهای دستوری بوده و برای افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند، بسیار کاربری است. آنها می‌توانند از کدهای دستوری خدمات مختلف آگاه شده و در صورت نیاز به هر خدمتی، از کد دستوری موردنظر استفاده کنند.

پرسش‌های متداول، دیگر بخشی است که به بسیاری از سوالات کاربران که معمولاً تکراری است، پاسخ داده است. سوالاتی پیرامون صورتحساب، خرید شارژ، حذف و وصل پیامک‌های تبلیغاتی و دیگر موضوعاتی که معمولاً بیشترین حجم سوالات کاربران از همراه اول را دارد.

یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم در بررسی اپلیکیشن همراه من که مورد توجه ما نیز قرار گرفت، بخش‌های متنوع پشتیبانی آن است. به طور مثال در بخش “تماس با من” شما می‌توانید از همراه اول بخواهید که یکی از کارشناسانش را موظف به تماس با شما بکند و شما مشکل خود را با او در میان بگذارید تا در اسرع وقت رفع شود.

این امکان وقتی مهم می‌شود که بدانید معمولاً زمانی که شما با همراه اول تماس می‌گیرید، باید دقایق زیادی را در صف تماس منتظر بمانید. اگر حوصله این کار را ندارید و البته عجله‌ای در کارتان نیست، پیشنهاد می‌کنیم در این بخش از همراه اول بخواهید تا با شما تماس بگیرد.

بدهی خود به همراه اول را تقسیط کنید

همراه اول به کاربران خود این امکان را داده است که سالیانه یکبار بتوانند قبض مصرفی خود را به صورت دو مرحله‌ای پرداخت کنند. قبلاً این امکان از طریق مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی صورت می‌گرفت و بعداً از طریق سایت همراه اول ممکن شد‌‌؛ ولی در حال حاضر از طریق اپلیکیشن همراه من می‌توانید درخواست تقسیط بدهی خود را انجام داده و از طریق برنامه، اقساط را پرداخت کنید.

اگر گوشی‌تان گم شد و یا به سرقت رفت اقدام کنید

یکی دیگر از امکانات اپلیکیشن همراه من امکان ثبت درخواست پیگیری گوشی است که از طریق سیم کارت داخل تلفن همراه صورت می‌گیرد. با استفاده از این امکان می‌توانید در صورت گم شدن گوشی و یا به سرقت رفتن آن، درخواست ردیابی بدهید تا محل دقیق گوشی پس از اتصال سیم‌کارت به یک آنتن، در اختیار شما قرار بگیرد.

امکان قطع و وصل خط

یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن همراه من، امکان قطع و وصل کردن خط است که به راحتی از طریق این اپلیکیشن انجام می‌شود. به طور مثال اگر شما نیاز به خطتان ندارید و می‌خواهید آن را قطع کنید به راحتی از طریق اپلیکیشن همراه من می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر سیم کارتتان قطع شده و می‌خواهید وصلش کنید، روی این امکان همراه من حساب کنید.

هدیه شتاب در پرداخت و هدیه تولد

یکی از امکانات جالب سیم‌کارتهای همراه اول، امکان دریافت هدیه در روزهای خاص است. یکی از هدایای همیشگی همراه، هدیه شتاب در پرداخت است که با پرداخت قبوض تلفن همراه قبل از ۲۰‌ام هر ماه به مشتری تعلق می‌گیرد. این هدیه به صورت ۲۴ ساعته بوده و کاربر می‌تواند بدون محدودیت و به صورت کاملاً رایگان با مشترکین همراه اول و خطوط تلفن ثابت صحبت کند، بدون آنکه هزینه‌ای بپردازد.

هدیه دوم پرطرفدار همراه اول هدیه روز تولد است. این هدیه صرفا در روز تولد قابلیت فعال‌سازی دارد و طبق آن ۲۴ ساعت مکالمه داخل شبکه رایگان به مشترک تعلق می‌گیرد.

دانلود اپلیکیشن همراه من

در ادامه می‌توانید برنامه همراه من را از اینجا دانلود کنید.

 

 

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.