در حال خواندن
اولین ساعت هوشمند بی نیاز از شارژ با نمایشگر رنگی رونمایی شد
0

نود فناوری – شرکت ماتریکس امسال با ساعت هوشمند پاورواچ ۲ به CES 2019 آمده که مجهز به نمایشگر رنگی است و انرژی خود را با استفاده از گرمای بدن و نور خورشید تامین می‌کند.
ماتریکس همچون سال گذشته، در CES 2019 نیز محصولی جدید رونمایی کرده است. ساعت هوشمند جدید ماتریکس را باید نسخه‌ی به‌روزشده‌ی ساعت هوشمندی خواند که سال گذشته‌ی میلادی راهی بازار شده بود. بارزترین ویژگی ساعت‌های هوشمند پاورواچ ماتریکس، حذف روند شارژ باتری این ساعت‌های هوشمند به روش معمول است، چراکه ماتریکس برای شارژ باتری از حرارت بدن کاربر یا انرژی خورشید برای شارژ استفاده می‌کند. پاورواچ ۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای شارژ شدن از حرارت بدن کاربر در کنار انرژی خورشیدی بهره می‌برد. از تفاوت‌های پاورواچ ۲ با نسل پیشین ساعت هوشمند ماتریکس باید در به‌کارگیری نمایشگر رنگی در پاورواچ ۲، وجود ماژول جی‌پی‌اِس و ثبت حرکت‌های ورزشی در این ساعت هوشمند اشاره کرد.

با وجود بهره‌گیری از ویژگی‌های جذاب در پاورواچ ۲ ماتریکس، این ساعت هوشمند قادر نیست تا همچون نمونه‌هایی نظیر اپل واچ از اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته پشتیبانی کند. خریداران پاورواچ ۲ نمی‌توانند اپلیکیشن‌های مورد نیاز و دلخواه خود را دانلود کرده و از آن‌ها در کاربردهای مختلف استفاده کنند. این ساعت هوشمند تنها می‌تواند اعلانیه‌های محدودی را به کاربر اعلام کند و نمی‌توان با استفاده از آن به برقراری مکالمات پرداخت. پاورواچ ۲ بیشتر برای افرادی نظیر کوهنوردان مناسب است که امکان شارژ کردن ساعت در بازه‌های کوتاه‌مدت برای آن‌ها فراهم نیست.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که پاورواچ ۲ با هر دو پلتفرم هوم‌کیت اپل و گوگل فیت سازگار است. قطر ساعت هوشمند پاورواچ ۲ با نمایشگر ۱.۲اینچی در حدود ۴۲ میلی‌متر است. ضمنا ظاهر این ساعت هوشمند با بدنه‌ی آلومینیومی و بند پلاستیکی اسپورت است. پاورواچ ۲ از وجود باتری خورشیدی در حاشیه‌ی نمایشگر ساعت بهره می‌برد که به‌گفته‌ی ماتریکس قادر است تا انرژی مورد نیاز را در با نور خورشید و نور مصنوعی سیستم‌های روشنی تامین کند.

نمایشگر ال‌سی‌دی مورد استفاده از قابلیت Always-On بهره می‌برد و با توجه به ماهیت ساعت از استانداردهایی نظیر مقاومت در برابر نفود آب تا عمق ۲۰۰متری و همچنین مقاومت در برابر خراش برخوردار است.

پاورواچ ۲ همچون سایر ساعت‌های هوشمند از ویژگی‌هایی نظیر موقعیت‌یابی با استفاده از جی‌پی‌اس، ضربان‌سنج، قطب‌نما و سنجش سرعت بهره می‌برد. با توجه به اینکه پاورواچ ۲ از انرژی حرارتی بدن برای شارژ باتری بهره می‌برد، از این‌رو کاربر قادر است تا انرژی تولیدشده توسط بدن برای شارژ باتری را که از طریق ساعت محاسبه می‌شود، به‌صورت آنی ببیند.

ماتریکس پیش خرید این ساعت هوشمند را از طریق ایندیگوگو با قیمت ۱۹۹ دلار برای کاربران ممکن کرده است.قیمت ساعت هوشمند پاورواچ ۲ در بازار تا ۴۹۹ دلار قابل افزایش است. انتظار می‌رود پاورواچ ۲ تا ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی راهی بازار شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر