در حال خواندن
چگونه بهترین رمز عبور را انتخاب کنیم
0

چگونه بهترین رمز عبور را انتخاب کنیم

 رمز عبور
رمز عبور ترفندستان
نود فناوری-برای حسابهای مختلف و مهم از  رمزهای مختلف استفاده کنید زیرا اگر یک رمز را برای چندین حساب  قرار دهید نمی توانید امنیت اطلاعات خود را ضمانت کنید.
هکرها معمولا  سایت هایی را مورد هدف قرار می دهند که از امنیت بالایی برخوردار نیستند، آنها با این کار نامهای کاربری و گذرواژه ها را جمع آوری کرده  و در برابر سایت های معروف دیگر آنها را امتحان کنند. وقتی از یک گذرواژه مشابه در حسابهای متفاوت استفاده می کنید، یک مجرم سایبری می تواند به آن گذرواژه از یک سایت دارای امنیت کمتر پی برده و از آن برای به خطر انداختن حساب های مهم شما استفاده کند.
تعداد کاراکترهای بیشتر امنیت رمز را بیشتر می کند
هر چه  تعداد کاراکترهای گذرواژه طولانی تر باشد، حدس زدن آن مشکل تر است. تقریباً یک کوئین تیریلیون (عدد ۱ با ۱۸ صفر به توان ۲) گذرواژه ۱۱ نویسه ای وجود دارد (یعنی ۴۱۱۱ برابر بیشتر از زمانی که گذرواژه شما فقط هشت نویسه دارد) … و این زمانی است که از فقط نویسه و عدد استفاده می کنید.
از گذرواژه های ترکیبی شامل حروف،عدد و نمادهای مختلف استفاده کنید
استفاده از اعداد، نمادها و ترکیب حروف بزرگ و کوچک در رمز باعث می شود که خیلی سخت حدس زده شده و هک آن نیز مشکلتر می شود.تعداد کارکترهای بیشتر که ترکیبی نیز باشند زمان زیادی لازم دارد که هکرها بتوانند آن را حدس بزنند.
عبارات را خلاصه کنید 
می توانید از حروف ابتدایی یک جمله دلخواه که مربوط به سایت خاصی است استفاده کنید برای مثال :برای ایمیل خود از جمله “My friend Tom sends me a funny email once a day” شروع کنید و سپس با استفاده از اعداد و حروف آن را به۱ MfTsmafead تغییر داده و به عنوان رمزاستفاده کنید.
از گزینه های بازیابی گذرواژه  به روز استفاده کنید
در برخی موارد که رمز خود را فراموش کرده اید می توانید از آدرس ایمیل دوم برای دریافت گذرواژه خوداستفاده کنید البته این ایمیل باید به روز باشد تا در زمان مشکل بتوانید رمز خود را از طریق آن دریافت کنید برخی اوقات همچنین می توانید یک شماره تلفن برای دریافت کدهای بازنشانی گذرواژه از طریق پیامک اضافه کنید. بعضی از سایت ها نیز از سوالات امنیتی برای بازگرداندن رمز استفاده می کنند که می توانید پاسخ آن را مانند رمز اختصاصی کنید تا اگر کسی توانست سوال را متوجه شود نتواند به آن پاسخ دهد.
مکان امنی برای نگهداری یادآورهاو رمزهای خود بیابید که به سهولت قابل مشاهده نباشد
یک فایل با نام متفاوت و خاص می تواند مکان مناسبی برای نگهداری از گذرواژه های شما باشد ولی این فایل را در معرض دید دیگران قرار ندهید.
افزودن یک لایه امنیتی جداگانه به حساب Google 
با اضافه کردن تائید صحت که دو مرحله ای است امنیت  حفاظت از حساب خود را دو برابر می کنید این اقدام از ورود افراد سارق به حساب شما جلوگیری می کند.
پس از ایجاد یک گذرواژه برای حساب Google خود، می توانید با فعال کردن تأیید صحت دو مرحله ای یک لایه امنیتی دیگر را نیز اضافه کنید. برای تأیید صحت دو مرحله ای، باید هنگام ورود به سیستم، به گوشی خود و همچنین گذرواژه و نام کاربری خود دسترسی داشته باشید.،این یعنی اگر حتی شخصی گذرواژه شما را سرقت کند یا به آن پی ببرد، سارق احتمالی نمی تواند به حساب شما وارد شود زیرا گوشی شما را در اختیار ندارد.
درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر