در حال خواندن
ارتباطات بین‌الملل ایران از ارزان‌ترین‌های دنیاست
0

بحث رومینگ حجاج و تعرفه‌های موبایلی آنها موضوعی است که از چندی پیش در رسانه‌های کشور و وزارت ارتباطات در دست پیگیری است اما این سوال وجود دارد که آیا در ایام حج تعرفه تماس با خطوط ثابت عربستان هم کاهش پیدا می‌کند.
نود آی سی تی – محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این مطلب گفت: تعرفه‌های ایران به اندازه‌ای پایین است که دیگر نیازی به ارایه طرح‌های تخفیفی در این بخش وجود ندارد.
وی افزود: اصولا هر سال تمهیدات ویژه‌ای برای حجاج در نظر گرفته می‌شود و کمیته‌ای از وزارت ارتباطات در عربستان ساکن شده و مسیرها هم با عربستان هماهنگ می‌شود.
وی ادامه داد: در مواقع عادی برای برقراری ارتباط جنبه‌های اقتصادی موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد اما در ایام حج مسیرهای مستقیم در اولویت قرار می‌گیرند و با وجود اینکه ممکن است این مسیرها در برخی موارد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشند، هماهنگی‌های متعددی صورت می‌گیرد تا از مسیرهای مستقیم هم استفاده شود و بهترین اپراتورهای ترانزیت‌کننده با عربستان نیز سرریز ارتباطات مستقیم را برعهده گیرند.
خسروی با بیان اینکه در حال حاضر برای ایام حج با شرکت‌هایی مانند عمان‌تل و کیوتل توافق‌نامه‌هایی امضاء شده، بیان کرد: قرار است هر یک از این شرکت‌ها یک خط STM1 را به این مسیر اختصاص دهند تا دیگر هیچ مشکلی از نظر ترافیکی در میان هیچ‌یک از اپراتورها و حتی تلفن‌های ثابت وجود نداشته باشد.
معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ریزی برای کاهش تعرفه‌های تلفن ثابت صورت گرفته، گفت: تعرفه‌های ما آنقدر پایین است که شاید دیگر به طرح‌های تشویقی نیاز نداشته باشد. اکنون اغلب حجاج از عربستان با ایران تماس می‌گیرند و می‌گویند شما به ما زنگ بزنید که همین موضوع نشانه پایین بودن تعرفه‌های ایرانی است.
البته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با وجود تاکید‌هایی که بر پایین بودن تعرفه‌های تلفن‌ها در ایران صورت داد به این نکته هم اشاره کرد که اگر برخی با سیم‌کارت ایرانی در داخل عربستان با یکدیگر تماس بگیرند به هر حال هزینه بیش‌تری نسبت به اپراتورهای عربی پرداخت خواهند کرد که این موضوع طبیعی است و اگر دو عرب هم در داخل ایران با سیم‌کارت عربی با هم صحبت کنند اوضاع به همین شکل خواهد بود و این که عده‌ای می‌گویند برای مکالمه حجاج سیم‌کارت‌های عربی مقرون به صرفه‌تر است به همین نکته برمی‌گردد اما در کل باید توجه داشت ما یکی از ارزان‌ترین ارتباطات را داریم.
به گزارش ایسنا، معاون وزیر ICT افزود: طی بررسی‌هایی که دو سال پیش صورت گرفت ایران در میان کشورهای دنیا سومین کشور از نظر ارتباطات ارزان بود و از آن زمان هم تعرفه‌های ارتباطی ما تغییر چشمگیری نکرده است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر