در حال خواندن
اعلام نحوه پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن همراه
0

‎‎‎متصدیان ارایه خدمات به مردم در تلاش‌اند تا در راستای تحقق شعار دولت الکترونیکی با ارایه خدمات در جهت کاهش رفت و آمدها، کاهش حجم ترافیک، کاهش هزینه‌های اضافی و مدیریت شهری بپردازند که شرکت پست و وزارت ارتباطات از جمله سازمان‌های فعال در این حوزه، در تلاش برای تسهیل ارایه خدمات به مشترکان هستند.
نود آی سی تی – خدمات بانکداری الکترونیکی به روش‌های متعددی مانند خدمات بانکی از طریق اینترنت، انواع خدمات کارت و ارایه خدمات بانکی از طریق تلفن همراه ارایه می‌شود. بانک‌ها در تلاش برای کسب رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود نسبت به ارایه خدماتی از قبیل مشاهده و ارسال صورت حساب، خرید و فروش سهام، پرداخت قبض‌های خدمات شهری، انتقال وجه بین حساب‌های یک بانک و غیره را از طریق اینترنت، تلفن (ثابت و همراه)، دستگاه خودپرداز و پایانه فروش اقدام کرده‌اند.
در همین راستا شرکت ارتباطات سیار با همکاری بانک‌ها، نسبت به فراهم‌سازی امکاناتی درخصوص پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن همراه از طریق سامانه اطلاع رسانی ۹۹۹۰، خود پرداز، تلفن بانک، اینترنت، پیام کوتاه، پایانه فروش و پروتکل وپ در سطح کشور فراهم کرده است.
با این روش‌ها دیگر لازم نیست مشترکان وقت خود را در ترافیک و یا صف طولانی شعب بانک‌ها صرف کنند. بلکه در هر ساعت از شبانه روز، در منزل یا محل کار و در هر مکان دیگر حتی خارج از محل سکونت خود می‌توانند قبض تلفن همراه خود را پرداخت کرده و دیگر نگران تاخیر و دیرکرد درپرداخت آن نباشند.
 
رویت و پرداخت صورتحساب آخرین دوره
نحوه اشتراک و استفاده از خدمات در کلیه روش‌ها بدین صورت است:
١- افتتاح حساب نزد هر یک از بانک های ارایه دهنده خدمات غیر حضوری پرداخت قبوض
٢- تکمیل فرم استفاده از خدمات مذکور در بانک مذکور و دریافت کد شناسایی و کلمه عبور
روش پرداخت قبض از طریق پیام کوتاه
– پیام کوتاه خود را با فرمت اعلام شده به شماره‌ای که بانک در اختیارتان قرار داده است، ارسال کنید.
به طور مثال فرمت پپام جهت پرداخت قبض از طریق پیام کوتاه در بانک تجارت به شکل زیر است: رمز پرداخت کننده + شناسه پرداخت + شناسه قبض + شماره حساب + ۳
توجه: شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است.
 
نکات مهم امنیتی
پس از برطرف شدن نیاز از اطلاعات ارسال شده توسط بانک،‌ برای جلوگیری از پرشدن حافظه موبایل و نیز عدم اطلاع دیگران از شماره حساب شما،‌ توصیه می‌شود آن را پاک کنید.
در صورت واگذاری سیم کارت یا‌ مفقود شدن آن، ‌از طریق اینترنت یا شعبه‌ای که در آن حساب دارید، این خدمت را برای شماره موبایل مذکور غیرفعال کنید. عواقب ناشی از عدم اقدام فوق به عهده مشتری است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر