در حال خواندن
برگ طلایی دیگر در دفتر نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور ورق خورد؛ کوچ دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی به سامانه دورکاری همراه اول
0

همزمان با شیوع و فراگیر شدن ویروس کرونا همراه اول یکی از اولین سازمان¬هایی بود که دورکاری را در ابتدا برای سازمان متبوع خود اجرایی کرد و سپس توانست با کمک زیرساخت¬های ارتباطی که با سرمایه¬گذاری¬های سنگین خود در سال های اخیر فراهم کرده است، زمینه ساز ارایه خدمات دورکاری سایر ارگان ها شود.
نود فناوری – وزارت کشور یکی از نخستین ارگان هایی بود که از طریق سیستم اجرایی کشور به بستر و سامانه های دورکاری همراه اول متصل شد. درواقع وزارت کشور با قرار گرفتن بر بستر شبکه امن «همراه اول» دسترسی کارکنانش را از طریق سیم‌کارت‌های همراه اول، دانگل و APN برای برقراری ارتباطات همگرا و همه جانبه فراهم کرد.
همزمان با کسب این تجربه موفق، امکان بهره برداری برای تمامی اجزای دولت اعم از وزارتخانه های آن و همچنین شورای نگهبان نیز از بسترهای امن همراه اول برای ارایه خدمات دورکاری فراهم شد که به استفاده از آن روی آوردند.
براساس گزارش های منتشر شده، راهکار شبکه امن همراه اول، ظرفیت بسیار بالایی دارد و به همین سبب تمام متقاضیان راهکارهای سازمانی در کشور به راحتی این امکان را دارند که از بستر فراهم شده توسط این اپراتور برای فراهم سازی شرایط دورکاری کارکنانشان استفاده کنند.
نکته جالب توجه اما آن است که در طول این مدت با وجود آنکه شرکت ها و سازمان های مختلفی موضوع ارایه بستر لازم برای دورکاری در کشور را در دستور خود قرار دادند، در نهایت این اپراتور اول بود که موفق شد ارایه خدمت دورکاری را برای آموزش و پرورش اجرایی کند.
درواقع همراه اول در رقابت با چندین شرکتی که ادعای ارایه بستر برای آموزش و پرورش را داشتند و معتقد بودند که از زیرساخت ها و توانمندی های خوبی برای ارایه خدمات به این دستگاه برخوردار هستند به برتری دست یافت. به این ترتیب اپراتور اول توانست گوی رقابت را از تمامی رقبا ربوده و ارایه خدمت به سیستم آموزش و پرورش کل کشور را بر عهده بگیرد.
ارایه بستر آموزش از راه دور و امکان دورکاری برای آموزش و پرورش باتوجه به اینکه سطحی وسیع از خدمت گیرندگان اعم از دانش آموزان و معلمان درگیر آن هستند کاری بسیار پیچیده و به لحاظ فنی مشکل است.
با وجود تمامی سختی¬های موجود اما نهایتا همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور توانست با برتری بر رقیبانش، تمام شرایط لازم برای ارایه بستری امن و پایدار برای آموزش و پرورش را احصا کند و با در نظر گرفتن فاکتورهای سنجشی که از سوی سیستم اجرایی اعلام شده بود سامانه” شاد” را برای امر آموزش از راه دور راه¬اندازی و اجرا کرد.
به این ترتیب می توان اذعان داشت که همراه اول نخستین اپراتور دیجیتال کشور است که رو به ارایه خدمات دورکاری در کشور آورده و توانسته به نحو احسن این خدمات را در جای جای کشورمان عرضه و ارایه کند. این موفقیت بزرگ می تواند به عنوان برگ طلایی دیگر در دفتر نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور یعنی همراه اول به حساب بیاید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر