در حال خواندن
تلاش برای تخلیه فرکانس ۷۰۰مگاهرتز صدا و سیما
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: معاون فنی صداوسیما با رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مذاکراتی در سطح فنی جهت استفاده بهینه از باند فرکانسی ۷۰۰ مگاهرتز داشتند.

نود فناوری – محمود واعظی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اقدامات وزارت ارتباطات برای باز پس‌گیری باند فرکانسی ۷۰۰ مگاهرتز جهت توسعه نسل‌های جدید ارتباطی (۳G و ۴G) در نقاط دور افتاده، اظهار کرد: در حال حاضر بین سازمان‌های تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و صداوسیما مذاکراتی در حال انجام است تا از باند فرکانسی ۷۰۰ به نحو بهینه استفاده شود.وی عنوان کرد: این فرکانس را که خودمان در وزارت ارتباطات استفاده نمی‌کنیم و لذا علاقه‌مند هستیم که از آن در کل کشور استفاده بهینه شود.وزیر ارتباطات با اشاره به جلسه فنی با مسئولان سازمان صداوسیما گفت: معاون فنی صداوسیما با رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مذاکراتی در سطح فنی جهت استفاده بهینه از این باند فرکانسی داشتند.واعظی خاطر نشان کرد: البته باید این را هم دانست که صداوسیما مشکلاتی نظیر اینکه تاکنون نتوانسته‌اند تمام تجهیزات‌شان را دیجیتال کنند، دارند و بر این اساس هنوز شبکه‌هایی وجود دارد که آنالوگ هستند. صداوسیما نیازمند سرمایه‌ای برای نوسازی تجهیزات است.به گزارش خبرنگار تسنیم، باند فرکانسی ۷۰۰ مگاهرتز از جمله بهترین امواج انتقال داده و برقراری ارتباطات موبایلی در نسل‌های جدیدی به حساب می‌آید زیرا استفاده از این فرکانس با بسامد پایین، پوشش در وسعت جغرافیایی گسترده را با تلفات کمتری مواجه می‌کند.از طرفی بسامد پایین این فرکانس، ایستگاه‌های پایه کمتری برای انتقال نیاز دارد و از این جهت می‌تواند به عنوان باند اقتصادی مناطق روستایی باشد. پیش از این، فرکانس مذکور برای پخش فراگیر به کار می‌رفت اما با توجه به دیجیتالی شدن شبکه‌های تلویزیونی، صدا‌و‌سیما دیگر نیازی به آن ندارد زیرا در یک رده بسامد می‌تواند بالغ بر ۱۰ کانال را پخش نماید.این باند که بهترین گزینه برای توسعه نسل‌های سوم و چهارم موبایل است از سال‌ها پیش در اختیار سازمان صداوسیما جهت پخش فراگیر قرار گرفته اما با توجه به دیجیتالی شدن تجهیزات صداوسیما عملا دیگر کارایی لازم را برای این سازمان ندارد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر