در حال خواندن
جریمه رایتل بالای دو هزار میلیارد تومان است
0

با توجه به پروانه صادر شده برای رایتل تا پایان سال دوم قراردادی اپراتور سوم باید چهار هزار و ۲۶۴ کیلومتر را پوشش دهد که به گفته مدیرعامل رایتل تاکنون هیچ پوششی در این بخش انجام نشده، لذا براساس پروانه به ازای هر ۱۰ کیلومتر این اپراتور باید ۵ میلیارد ریال جریمه پرداخت کند که معاون وزیر ارتباطات ضمن تایید این ارقام گفت: در این خصوص جرایم دیگری نیز از جمله تعهدات پوششی و جمعیتی نیز وجود دارد که رقم جریمه نهایی رایتل براساس پروانه خیلی بالاتر از دو هزار میلیارد تومان است.
نود آی سی تی – محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در نشست خبری خود که پاسخ به برخی پرسش های خبرنگاران را به معاونان خود ارجاع می داد، در خصوص اینکه طبق پروانه رایتل از تعهدات خود بسیار عقب است و فقط در بخش تعهدات جاده ای باید بیش از ۲ هزار میلیارد تومان جریمه پرداخت کند اظهار نظری نکرد و موضوع را به «علی اصغر عمیدیان» معاون حقوقی این وزارتخانه واگذار کرد.  
عمیدیان نیز با تایید این ارقام گفت: براساس آنچه که در پروانه آمده این ارقام درست است و جدای از اینها جرایم دیگری نیز در خصوص انجام نشدن تعهدات در خصوص پوشش شهرها و پوشش جمعیتی نیز وجود دارد که مبلغ جریمه خیلی بیشتر از ۲ هزار میلیارد تومان می شود.
وی افزود: در این خصوص مدیران رایتل دلایلی مبنی بر تحریم های اقتصادی دارند که بخشی از آنها قابل پذیرش است و وزارت ارتباطات با رویکرد کمک به این اپراتور در صادر کردن میزان جرایم براساس قانون همکاری لازم را انجام می دهد اما جریمه شدن رایتل به دلیل تاخیر در اجرای پروژه قطعی است.
عمدیان گفت: جریمه دیر کرد رایتل به زودی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر