در حال خواندن
روش‌های پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن همراه اعلام شد
1

پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن همراه از طریق سامانه اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰، خود پرداز، تلفن بانک، اینترنت، پیامک، پایانه فروش و پروتکل وب در سطح کشور امکان‌پذیر است که با این روش‌ها دیگر لازم نیست، مشترکان وقت خود را در ترافیک و یا صف طولانی شعب بانک‌ها صرف کنند.
نود آی سی تی – یکی از نکات مهم امنیتی در روش پرداخت قبض از طریق پیامک این است که پس از رفع نیاز از اطلاعات ارسال شده توسط بانک، ‌برای جلوگیری از پر شدن حافظه موبایل و نیز عدم اطلاع دیگران از شماره حساب شما، پاک کردن آن ‌توصیه می‌شود.
همچنین در صورت واگذاری سیم‌کارت یا‌ مفقود شدن آن، ‌از طریق اینترنت یا شعبه‌ای که در آن حساب دارید، این خدمت را برای شماره موبایل مذکور غیر فعال کنید. عواقب ناشی از عدم اقدام فوق به عهده مشتری است.
نحوه اشتراک و استفاده از خدمات در کلیه روش‌ها
۱) افتتاح حساب نزد هر یک از بانک‌های ارایه‌دهنده خدمات غیرحضوری پرداخت قبوض
۲) تکمیل فرم استفاده از خدمات مذکور در بانک مذکور و دریافت کد شناسایی و کلمه عبور
روش پرداخت قبض از طریق اینترنت
ابتدا به آدرس بانک مورد نظر در اینترنت مراجعه کنید و به قسمت بانکداری الکترونیکی سایت مورد نظر بروید. کد شناسایی و کلمه عبوری را (در صورت درخواست)که قبلا از شعبه دریافت کرده‌اید، وارد و در قسمت پرداخت الکترونیکی، پرداخت قبوض و سپس قبض مورد نظر را انتخاب کنید.
همچنین باید فرم پرداخت قبض را براساس قبض‌تان تکمیل و سپس تایید کنید و بانک مورد نظر به نمایندگی از شما مبلغ قبض را پرداخت می‌کند.
اگر در قسمت پرداخت الکترونیکی، گزارش قبض را انتخاب کنید، گزارش تاییدیه پرداخت شما قابل مشاهده است.
روش پرداخت قبض از طریق POS
کارت خود را در دستگاه پایانه فروش بکشید؛ وارد منوی پرداخت قبوض شوید، شناسه قبض را وارد و کلید تایید را فشار دهید، شناسه پرداخت را وارد و مجدد کلید تایید را فشار دهید.
برای تایید صحت مبلغ قبض نمایان شده برروی صفحه دستگاه، کلید تایید را فشار دهید. رمز کارت را وارد کرده و تایید کنید. دستگاه پس از برقراری ارتباط با مرکز فیش مربوط به پرداخت را برای شما چاپ می‌کند.
روش پرداخت قبض از طریق تلفن‌بانک
ابتدا با تلفن شماره اعلام شده بانک، برای استفاده از خدمات تلفن- بانک تماس برقرار کنید؛ تلفن خود را در حالت TONE قرار دهید، شماره کارت خود را وارد کنید و در پایان کلید ستاره * را فشار دهید.
در برخی از سیستم‌ها در صورت یک بار استفاده از سیستم تلفنی پرداخت قبوض، در مراجعات بعدی، به وارد کردن شماره کارت نیازی نیست.
شناسه قبض را وارد کنید و کلید ستاره * را فشار دهید. شناسه پرداخت را وارد کنید و کلید * را فشار دهید (شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است.)
مبلغ قابل پرداخت مندرج در قبض توسط سیستم دیده می‌شود. اطمینان از صحت یا عدم صحت اطلاعات داده شده را با فشار دکمه مربوطه اعلام کنید.
همچنین برای انجام عملیات پرداخت کلید مربوطه را فشار دهید، شماره رمز دوم (رمز مخصوص پایانه‌های مجازی) خود را وارد کنید و کلید ستاره * را فشار دهید.
بریا دریافت اطلاعات قبض یا خاتمه ارتباط کلید مربوطه را فشار دهید. توسط سیستم تلفن‌بانک، پیغام پرداخت قبض، شماره پیگیری و تاریخ پرداخت برای یادداشت کردن، اعلام می‌شود.
موارد اعلام شده را یادداشت و نگهداری کنید تا درصورت نیاز به پیگیری مورد استفاده قرار گیرد.
روش پرداخت قبض از طریق ATM
کارت خود را در دستگاه خودپرداز قرار دهید، منوی پرداخت قبض و سپس گزینه تلفن‌همراه را انتخاب کنید. با استفاده از صفحه کلید دستگاه، شناسه قبض را وارد کنید و دکمه ثبت را فشار دهید. ( شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است).
شناسه پرداخت را وارد کنید و دکمه ثبت را فشار دهید. شماره حساب مورد نظر خود را (چنانچه حساب جداگانه به کارت شما مرتبط باشد) انتخاب کنید؛ در این مرحله، اطلاعات مربوط به شماره حساب، مبلغ ، شناسه قبض در صفحه مانیتور، نمایش داده می‌شود.
در صورت صحت موارد فوق، برداشت از حساب و پرداخت قبض را با دکمه بلی تایید کنید. پس از رویت شماره پیگیری، رسید مربوطه را از دستگاه خودپرداز دریافت کنید. در این رسید، شماره پیگیری، زمان انجام عملیات، تاریخ تراکنش، شماره کارت، دستگاه خودپرداز شعبه، شماره حساب، نوع حساب، سازمان ذینفع، مبلغ قبض و شناسه قبض، درج شده است. ضمنا شماره پیگیری مربوطه در صورت‌حساب شما نیز درج می‌شود.
حتما رسید دریافتی را به قبض مربوطه ضمیمه کنید و برای پیگیری‌های احتمالی بعدی، نزد خود نگهدارید.
روش پرداخت ازطریق سامانه ۹۹۹۰
ابتدا با مرکز اطلاع‌رسانی  9990 تماس بگیرید. بریا دریافت اطلاعات مربوط به صورتحساب مشترکان و پرداخت آن از طریق کارت بانکی (با استفاده از کارت عضو شتاب )کلید اعلامی را انتخاب کنید.
شماره تلفن ‌همراه را وارد کرده وکلید # را فشار دهید. (درصورت تماس ازتلفن ثابت) و در خصوص دریافت اطلاعات مربوط به صورتحساب (پایان دوره، میان‌دوره )کلید اعلامی را انتخاب کنید.
برای پرداخت قبض از طریق کارت­بانک کلید اعلامی را فشار دهید و شماره کارت بانکی را وارد و کلید # را انتخاب کنید. رمز خرید اینترنتی را وارد و کلید # را فشار دهید.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۴-۰۷-۲۶ در ۰۱:۰۵

    برای افراد باسواد خوبه فکر نکردین اول از طریق رسانه های اعلام می کردین بعد به مو بالها پیام می دادین با تشکر از شما پخش کنید این نظر یه را

ارسال یک نظر