در حال خواندن
شهرک ICt با کمک بخش خصوصی و دولتی ایجاد می شود
0

تامین زیرساخت های لازم برای ایجاد شهرک ict را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عهده دارد اما از آن جهت که کار گسترده و بزرگی خواهد بود مشارکت بخش خصوصی و دولتی را توامان نیاز خواهد داشت.
نود آی سی تی – مهران حسین زاده، مشاور وزیر و قائم مقام معاونت فناوری و امور بین الملل ایجاد شهرک فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ویژه پیام را از اولویت های این وزارتخانه دانست و گفت: منطقه ویژه پیام به عنوان اولین شهرک ICT پتانسیل مناسبی برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور دارد و البته تلاش مضاعفی را می طلبد.
وی افزود: وزارت ارتباطات به دنبال نقش حاکمیتی خود در شهرک ICt است و  تلاش دارد از بخش های تخصصی در حوزه غیر دولتی بهره ببرد.
حسین زاده گفت: بخش خصوصی با درک نیازهای واقعی شهرک Ict خدمات و محصولات خود را در این منطقه ارایه می کند و البته منافع این بخش تامین می شود.
وی در خصوص نقش بخش خصوصی در این شهرک گفت: تکنولوژی های پیشرفته مورد نیاز را در این منطقه، بخش خصوصی تامین کرده و خود بهره برداری می کند.
حسین زاده با تاکید بر رویکرد وزارت ارتباطات بر نقش نظارتی و حاکمیتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وزارت ارتباطات در حوزه زیر ساختی تمرکز کرده و به دلیل اینکه بتواند چابکی و سرعت را برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود آورد کارهای اجرایی خود را واگذار کرده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر