در حال خواندن
صفر تا صد خدمات اینترنت همراه اول با «ستاره ۱۰۰ مربع»
0

در عصری زندگی می کنیم که ظرفیت حافظه انسان ها از یک سو به واسطه بمباران اطلاعات شبکه های اجتماعی و از سوی دیگر به دلیل اتکای بیش از حد به نوشتن به جای به خاطر سپردن اسامی، شماره ها، امور شخصی و غیره بسیار کم شده است. بنابراین بسیار مشکل به نظر می رسد که بتوانیم همه امور روزمره مورد نیاز خود را تنها با اعتماد به حافظه خود به انجام برسانیم. نوشتن هم در بسیاری از موارد گزینه مناسبی به نظر نمی رسد، چرا که همواره باید لابه لای یادداشت هایمان دنبال مطلبی بگریدم. جستجو در اینترنت هم مورد دیگری است که درصورت دسترسی نداشتن به اینترنت ممکن است در شرایط سختی قرارمان دهد. اما همیشه راه حل جایگزینی وجود دارد. در مورد انواع خدمات اینترنتی که یک مشترک نیاز دارد، اپراتور همراه اول برای مشترکانش روشی را به کار گرفته که از طریق آن کاربران می توانند بدون رجوع به حافظه یا جستجو در اینترنت فعالیت های مربوط به اینترنت را تنها با شماره گیری چند عدد در اختیار داشته باشند. روش همراه اول معرفی کد دستوری ستاره ۱۰۰ مربع است که در این گزارش به آن می پردازیم.

کدهای دستوری خدمات و محصولات همراه اول

همراه اول تمامی محصولات و خدمات خود را علاوه بر سایر درگاه ها از طریق درگاه های USSD (کدهای دستوری) نیز ارائه می کند. این محصولات و خدمات را می توان در زیرمجموعه چهار کد دستوری *۱۰۰#، *۱۰۰۰#، *۱۰# و *۱# یافت که به ترتیب درگاه های سامانه جامع خدمات اینترنت همراه اول، طرح محدوده ۱۰۰۰ همراه اول، سامانه جامع همراه اول و راحت ترین روش خرید شارژ همراه اول هستند. هریک از این درگاه ها شامل زیرمجموعه ای از خدمات هستند که با شماره گیری آنها دسترسی به سرویس ها در چند ثانیه امکانپذیر می شود. شاید در ابتدا کار با این کدها پیچیده به نظر برسد، اما درواقع چنین نیست. همچنین به خاطر سپردن این کدها بسیار آسان بوده و حتی اگر مشترک نداند که هر کدام از آنها مربوط به چه کاری است، با شماره گیری آنها می تواند به راحتی از محتویات آن مطلع شود.

ستاره صد مربع

با شماره گیری ستاره ۱۰۰ مربع، ۵ گزینه پیش روی مشترکان قرار می گیرد. این گزینه ها شامل حساب، یکماهه، کوتاه مدت، بلند مدت و ویژه است. هر کدام از این ۵ گزینه نیز زیرمجموعه هایی دارند که در نهایت ۱۳ کد دستوری وجود دارد که می توان از طریق آنها بسته‌های مختلف اینترنتی را فعال کرد یا از طریق آن به استعلام بسته ها پرداخت. برای داشتن یک دید کلی از این ۱۳ کد، همراه اول در یک طرح گرافیکی تمامی این کدها را به تصویر کشیده است که به درخت صد معروف است. در ادامه به جزئیات کدهای دستوری اپراتور همراه اول در کد دستوری ستاره ۱۰۰ مربع می پردازیم.

*۱۰۰*۱۰# برای مشاهده باقیمانده بسته کمک می‌کند تا مصرف‌کننده از میزان مصرف روزانه، هفتگی یا دوره‌ای خود مطلع شود. کد #۳۳۱۱*۱۰۰* با عنوان بسته شبانت برای فعال‌سازی بسته‌های اینترنتی با حجم بالا و قیمت پایین در ساعت ۲ بامداد تا ۷ صبح استفاده می‌شود. کد دستوری #۳۳۱۲*۱۰۰* برای فعال‌سازی بسته اینترنتی صبحانت استفاده می‌شود که از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر حجم مناسبی از اینترنت را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. کد دستوری #۳۳۲*۱۰۰* برای فعال‌سازی بسته اینترنتی نامحدود شبانه استفاده می‌شود که نام آن گویای ویژه‌های خدمات آن است.

بسته‌های ساعتی مدار فیروزه‌ای با کد دستوری  #۲*۱۲۱* و بسته‌های ترکیبی با ارائه خدمات ارزان قیمت در بخش اینترنت پیامک و مکالمه با کد دستوری #۵۲*۱۰۰* فعال می‌شود.  همچنین بسته اینترنت همراهی با ارائه پیشنهادهای ویژه بری هر مشترک با کد دستوری #۶۲۱*۱۰۰* فعال می‌شود.

این اپراتور کدهای دستوری دیگری نیز متناسب با مناسبت‌ها و قابلیت‌های ویژه معرفی کرده است. برای نمونه کد دستوری #۶۴*۱۰۰* برای فعال‌سازی بسته دوشنبه سوری بکار می‌رود که با استفاده از آن می‌توان دوشنبه آخر هرماه بسته هدیه اینترنت دریافت کرد. کد دستوری #۶۱۱*۱۰۰* ویژه مشترکین جدید، کد دستوری #۴*۱۰۰* بسته‌های بلندمدت، کد دستوری #۳۱*۱۰۰* بسته‌های یک‌روزه، کد دستوری #۳۲*۱۰۰* بسته هفت‌روزه و کد دستوری  #۲*۱۰۰* بسته‌های ۳۰ روزه را فعال می‌کند.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر