در حال خواندن
نحوه عملکرد اپراتورهای مخابراتی ایرانی و عراقی در عاشورای ۱۴۰۱
0

با توجه به اینکه هم کشور ما به عنوان مبدا مسافرتی زائران کربلا در ایام اربعین و هم کشور عراق به عنوان مقصد این زائران هر دو باورهای مذهبی یکسانی دارند، نحوه عملکرد اپراتورهای مخابراتی در این ایام نشان از نوع توجه آن ها به مسایل اعتقادی و مسئولیت های اجتماعی دارد. توده عظیمی از زائران کربلا سطح درآمد پایینی دارند و تنها با اتکا بر اعتقادات خود پای در راه سفر می گذارند. بنابراین سفر به کشور عراق آن هم در ایام عاشورا و اربعین با تمامی سفرهای دیگر حتی با سفر به عربستان در ایام حج ماهیت متفاوتی دارد. در نتیجه هر اپراتوری چه ایرانی و چه عراقی لازم است که این موضوع را مدنظر داشته و در تعیین تعرفه های خود با حفظ منافع شرکتی نیم نگاهی نیز سمت مشتریان خود داشته باشد.

گزارش پیش رو عملکرد اپراتورهای مخابراتی ایرانی و عراقی در عاشورای ۱۴۰۱ می پردازد که در ادامه می خوانید.

در یک مقایسه می توان فاکتورهایی نظیر هزینه خدمات سیمکارت، هزینه ۱۰ دقیقه مکالمه با ایران و ۱۵ دقیقه مکالمه دریافتی، هزینه ۲۵۰ پیامک به ایران و هزینه دیتای نامحدود هفتگی و دیتای مصرف آزاد اپراتورهای مخابراتی ایرانی و عراقی را با یکدیگر مقایسه کرده و اپراتورها را رتبه بندی کرد.

جمع کل هزینه های ارتباطی با توجه به فاکتورهای ذکر شده برای  زائری که از بسته دور دنیا ۳ گیگ همراه اول استفاده کرده، یک میلیون و ۴۵۵ هزار تومان، از سه بسته ۱ گیگی ایرانسل استفاده کرده یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان و آنکه مشتری رایتل بوده یک میلیون و ۴۴۳ هزار تومان بوده است. در مورد اپراتورهای عراقی نیز هزینه کل زائر برای اپراتور آسیاسل یک میلیون و ۱۶۲ هزار تومان، برای اپراتور زین یک میلیون ۲۰۹ هزار تومان و برای اپراتور کورک ۹۹۹ هزار تومان بوده است.

اگر به موارد بالا طرح بسته نامحدود همراه اول به قیمت تمام شده ۳۵۰ هزار تومان ا نیز اضافه کنیم، مشخص می شود که استفاده از این طرح برای زائران با فاصله مشخصی از سایر طرح ها و اپراتورها مناسب ترین گزینه بوده است.

بنابراین در یک کلام اپراتور همراه اول به عنوان اپراتوری بی رقیب بهترین عملکرد را در میان سایر اپراتورهای ایرانی و عراقی در ایام اربعین داشته است.

 

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر