در حال خواندن
کندوی سیاه وایرلس
0

یکی از مهم‌ترین جذابیت لپ‌تاپ‌ها ارایه توان پردازش حین حرکت است و اینکه کاربر بتواند در محل‌های مختلف از کامپیوتر شخصی خود استفاده کند. اما این رایانه‌های همراه با تلاشی که برای کاهش وزن و اندازه آنها شده است محدودیت‌های خاص خود را دارند و نتیجه اینکه برخی از امکانات رایج برای فعالیت‌های روزمره که در اولویت‌های کاربران نیست از لپ‌تاپ‌ها حذف شده است.
بابک نقاش
در این قسمت لوازم جانبی نقش مهمی دارند و برای اضافه شدن این امکانات باید به سراغ ابزارک‌هایی رفت که تاثیر زیادی روی حمل دستگاه نداشته باشند و در مقابل بتوانند با کمترین وزن و اندازه ممکن بیشترین امکانات را در اختیار کاربران قرار دهند. یکی از این ابزارهای‌ مفید درایو AE400 از ADATA است که از یک شبکه بی‌سیم، درایو USB، کارت‌خوان و شارژر همراه تشکیل شده و از طریق آن می‌توانید فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، یک شبکه وایرلس راه‌اندازی کنید و منابعی مثل اینترنت را در اختیار آنها قرار دهید و با انرژی موجود در این دستگاه، ابزارک‌های خود را شارژ کنید.در این مدل یک کارت‌خوان SD برای مشاهده محتویات کارت‌های حافظه قرار داده شده و می‌توانید بدون نیاز به سیم، زمانی که کارت را درون دستگاه قرار می‌دهید از طریق وایرلس محتویات آن را مشاهده کنید ضمن اینکه امکان اشتراک و دسترسی دیگران به این محتویات نیز وجود دارد و چندین نفر به طور هم‌زمان از این فایل‌ها استفاده می‌کنند. این موضوع تنها در مورد کارت حافظه نیست و از طریق یک پورت USB روی دستگاه امکان ارتباط هارددرایوها و انواع فلش دیسک‌ها نیز وجود دارد و از همین روش می‌توان برای اشتراک محتویات آنها استفاده کرد. یکی دیگر از امکانات این مدل اشتراک تصاویر ویدیویی برای سه نفر به طور هم‌زمان است. در این حالت فایل‌های ویدیویی با کیفیت Full HD در استاندارد ۱۰۸۰p برای سه کاربر قابل استفاده هستند. اغلب ابزارک‌های امروزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیشترین سازگاری را با رایانه‌ها داشته باشند و معمولا پل ارتباطی آنها درگاه USB است. از طریق این درگاه می‌توان ابزارهای همراه مثل گوشی موبایل را هم شارژ کرد.ظرفیت این شارژ نیز در حد قابل قبولی است به طوری که می‌تواند یک گوشی آیفون را دو بار به طور کامل شارژ کند. بدنه این محصول دارای طراحی منحصربه‌فردی است و از شش ضلعی‌های مشبک تشکیل شده است. در حاشیه کناری این مدل درگاه ورود کارت حافظه برای کارتخوان قرار گرفته و در سوی دیگر می‌توان محل ورود یک پورت میکرو USB و یک پورت استاندارد USB را مشاهده کرد. برای اتصال سریع به شبکه بی‌سیم روی این دستگاه قسمتی از شش ضلعی‌های مشبک به رنگ سیاه درآمده‌اند و نقش یک دکمه برای ارتباط سریع با وایرلس را دارند. روی دستگاه نیز می‌توان چراغ‌های هشداردهنده را مشاهده کرد که برای نمایش وضعیت دستگاه مثل شبکه وایرلس، کارت حافظه و ذخیره باتری به کار می‌روند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر